Naprawa i serwis OIL COOLER KWANGRIM
Diagnoza i Wycena Kosztów Naprawy Chłodziarki Oleju OIL COOLER KWANGRIM
Niedawno zostaliśmy poproszeni przez jedną z firm z Śląska o diagnozę i wycenę kosztów naprawy chłodziarki oleju OIL COOLER KWANGRIM.
Treść zlecenia:
“Urządzenie trafiło do nas z objawem powodowania zwarcia po uruchomieniu. Po zmienieniu sprężarki okazało się, że ma ona przebicie do masy. Sprężarka została wymieniona i działa poprawnie. Układ chłodniczy nie działa prawidłowo. Zatarcie sprężarki było skutkiem, a nie przyczyną awarii. Podejrzewamy problem z zaworami rozprężnymi lub filtrem osuszaczem.”
Wynik Ekspertyzy Przeglądu Zerowego OIL COOLER KWANGRIM
Niestety, musimy wytknąć kolegom z konkurencji kilka istotnych błędów:
- Poprzedni serwis wymienił sprężarkę, jednak nie wymienił filtra osuszacza w torze freonowym.
- Przegrzali lut twardy podczas wlutowywania urządzenia, co skutkowało jego chropowatością i nieszczelnością.
- Nie mamy pewności, czy sprężarka została faktycznie wymieniona na nową, ponieważ zainstalowana sprężarka nie posiada naklejki znamionowej, jest mała i przegrzana od wysokiej temperatury.
- Filtr oleju jest zatkany.
- Pompa obiegowa oleju nie ma wystarczającej wydajności.
Konsekwencje Niepoprawnej Wymiany Sprężarki w OIL COOLER KWANGRIM
Obecnie sprężarka jest już nadpalona, gaz pachnie kwaśno, a olej sprężarkowy jest brązowy i lepki. Istnieje realne ryzyko, że zawór rozprężny jest zaklejony i zapieczony. Zbyt późna reakcja na zatkanie filtra przyczyniła się do znacznego osłabienia pompy oleju. Pompa tłoczy maksymalnie z ciśnieniem 4,5 — 4,8 bara, co jest jej maksymalną wydajnością.
Proponowane Naprawy OIL COOLER KWANGRIM
Chociaż zleceniodawca nie wyraził jeszcze zgody na naprawę, przedstawiamy poniżej proponowany zakres prac:
- Wymiana sprężarki chłodniczej na nową o odpowiedniej mocy chłodniczej zgodnej z DTR urządzenia.
- Demontaż starego filtra osuszacza, umycie układu freonowego, instalacja nowego filtra i poprawa wszystkich przegrzanych lutów.
- Przeprowadzenie próby szczelności z wykorzystaniem azotu technicznego i wykonanie długiej próżni.
- Remont pompy oleju, aby ciśnienie w układzie oscylowało w granicach 4,5 — 5,5 bara.
- Wymiana czynnika chłodniczego.
Dopiero po wykonaniu wszystkich powyższych czynności i wymianie części możemy przystąpić do uruchomienia chillera. Staramy się ocalić zawór rozprężny, aby nie powiększać kosztów naprawy.
Zaproszenie do Współpracy
Zapraszamy serdecznie do korzystania z naszych usług. Jesteśmy specjalistami w dziedzinie chłodnictwa przemysłowego. Projektujemy, budujemy i modernizujemy systemy chłodzenia i stabilizacji termicznej maszyn i urządzeń oraz zajmujemy się chłodzeniem i mrożeniem obiektów, czyli klimatyzacją i chłodnictwem. Naprawiamy wszelkie przemysłowe urządzenia chłodnicze na terenie całej Polski.