Naprawa i serwis OIL COOLER KWANGRIM

5/5 — (1 vote) 

Diagnoza i Wycena Kosztów Naprawy Chłodziarki Oleju OIL COOLER KWANGRIM

Nie­daw­no zosta­li­śmy popro­sze­ni przez jed­ną z firm z Ślą­ska o dia­gno­zę i wyce­nę kosz­tów napra­wy chło­dziar­ki ole­ju OIL COOLER KWANGRIM.

Treść zle­ce­nia:
“Urzą­dze­nie tra­fi­ło do nas z obja­wem powo­do­wa­nia zwar­cia po uru­cho­mie­niu. Po zmie­nie­niu sprę­żar­ki oka­za­ło się, że ma ona prze­bi­cie do masy. Sprę­żar­ka zosta­ła wymie­nio­na i dzia­ła popraw­nie. Układ chłod­ni­czy nie dzia­ła pra­wi­dło­wo. Zatar­cie sprę­żar­ki było skut­kiem, a nie przy­czy­ną awa­rii. Podej­rze­wa­my pro­blem z zawo­ra­mi roz­pręż­ny­mi lub fil­trem osuszaczem.”

Wynik Eks­per­ty­zy Prze­glą­du Zero­we­go OIL COOLER KWANGRIM
Nie­ste­ty, musi­my wytknąć kole­gom z kon­ku­ren­cji kil­ka istot­nych błędów:

  1. Poprzed­ni ser­wis wymie­nił sprę­żar­kę, jed­nak nie wymie­nił fil­tra osu­sza­cza w torze freonowym.
  2. Prze­grza­li lut twar­dy pod­czas wlu­to­wy­wa­nia urzą­dze­nia, co skut­ko­wa­ło jego chro­po­wa­to­ścią i nieszczelnością.
  3. Nie mamy pew­no­ści, czy sprę­żar­ka zosta­ła fak­tycz­nie wymie­nio­na na nową, ponie­waż zain­sta­lo­wa­na sprę­żar­ka nie posia­da naklej­ki zna­mio­no­wej, jest mała i prze­grza­na od wyso­kiej temperatury.
  4. Filtr ole­ju jest zatkany.
  5. Pom­pa obie­go­wa ole­ju nie ma wystar­cza­ją­cej wydajności.

Konsekwencje Niepoprawnej Wymiany Sprężarki w OIL COOLER KWANGRIM

Obec­nie sprę­żar­ka jest już nad­pa­lo­na, gaz pach­nie kwa­śno, a olej sprę­żar­ko­wy jest brą­zo­wy i lep­ki. Ist­nie­je real­ne ryzy­ko, że zawór roz­pręż­ny jest zakle­jo­ny i zapie­czo­ny. Zbyt póź­na reak­cja na zatka­nie fil­tra przy­czy­ni­ła się do znacz­ne­go osła­bie­nia pom­py ole­ju. Pom­pa tło­czy mak­sy­mal­nie z ciśnie­niem 4,5 — 4,8 bara, co jest jej mak­sy­mal­ną wydajnością.

Proponowane Naprawy OIL COOLER KWANGRIM

Cho­ciaż zle­ce­nio­daw­ca nie wyra­ził jesz­cze zgo­dy na napra­wę, przed­sta­wia­my poni­żej pro­po­no­wa­ny zakres prac:

  1. Wymia­na sprę­żar­ki chłod­ni­czej na nową o odpo­wied­niej mocy chłod­ni­czej zgod­nej z DTR urządzenia.
  2. Demon­taż sta­re­go fil­tra osu­sza­cza, umy­cie ukła­du fre­ono­we­go, insta­la­cja nowe­go fil­tra i popra­wa wszyst­kich prze­grza­nych lutów.
  3. Prze­pro­wa­dze­nie pró­by szczel­no­ści z wyko­rzy­sta­niem azo­tu tech­nicz­ne­go i wyko­na­nie dłu­giej próżni.
  4. Remont pom­py ole­ju, aby ciśnie­nie w ukła­dzie oscy­lo­wa­ło w gra­ni­cach 4,5 — 5,5 bara.
  5. Wymia­na czyn­ni­ka chłodniczego.

Dopie­ro po wyko­na­niu wszyst­kich powyż­szych czyn­no­ści i wymia­nie czę­ści może­my przy­stą­pić do uru­cho­mie­nia chil­le­ra. Sta­ra­my się oca­lić zawór roz­pręż­ny, aby nie powięk­szać kosz­tów naprawy.

Zaproszenie do Współpracy

Zapra­sza­my ser­decz­nie do korzy­sta­nia z naszych usług. Jeste­śmy spe­cja­li­sta­mi w dzie­dzi­nie chłod­nic­twa prze­my­sło­we­go. Pro­jek­tu­je­my, budu­je­my i moder­ni­zu­je­my sys­te­my chło­dze­nia i sta­bi­li­za­cji ter­micz­nej maszyn i urzą­dzeń oraz zaj­mu­je­my się chło­dze­niem i mro­że­niem obiek­tów, czy­li kli­ma­ty­za­cją i chłod­nic­twem. Napra­wia­my wszel­kie prze­my­sło­we urzą­dze­nia chłod­ni­cze na tere­nie całej Polski.